maandag 31 december 2018

6 September: Yosemite


We zijn wederom vroeg, erg vroeg wakker. Het was vannacht nog steeds koud (we weigeren overigens om de heater aan te doen) maar wel minder koud dan gisteren.
We ontbijten met broodjes en boterhammen bij de tent en rond 09.00 uur zijn we ingepakt en gaan we lopend naar Happy Isles om van daar uit naar de Vernal Fall en misschien nog wel verder te lopen.

Het eerste stuk naar Happy Isles is ongeveer een mijl en loopt heerlijk door de vallei tussen de bomen door. Bij Happy Isles aangekomen gaat het pad behoorlijk stijgen. Uiteindelijk is het maar 2,1 mijl naar de brug maar dat gaat toch pittig omhoog. Volgens de stappenteller hebben we het equivalent van 50 trappen gelopen! Bij de brug rusten we even uit en vullen voor de zekerheid de waterflessen nog bij. Even wat foto's nemen en dan lopen we door naar boven. We willen die waterval wel van dichtbij zien, ook al is het laat in het seizoen en veel minder indrukwekkend dan we hem ooit eind juni zagen.

Maar helaas, na een paar honderd meter moeten we toch omdraaien. In maart van dit jaar heeft Jurgen een botsplinter van zijn enkel gebroken en die speelt soms wel en soms niet op. Nu dus wel, hij gaat behoorlijk kloppen, en dan is er maar 1 verstandige beslissing en dat is terug lopen naar beneden. We hadden voor de zekerheid de wandelstokken van mijn ouders meegenomen maar dit is toch net teveel van het goede. 
We pauzeren weer even bij de brug om de boel tot rust te laten komen en naar beneden lopen vindt de enkel een stuk leuker en die speelt niet meer al te veel op. Ik ben ook blij met de stokken; vorig jaar na de wandeling naar Observation Point heb ik mijn knie nogal overbelast en kon 3 dagen niet meer fatsoenlijk lopen. Dus de stokken zorgen er voor mij ook voor dat dit goed gaat en dat we heel beneden komen. Ook belangrijk 😁

Als we terug zijn bij de tent is het inmiddels al 12.30 en hebben we wel een lunch verdiend. We eten een lekkere salade bij de pizza parlor met knoflookbrood. En eigenlijk hoort het niet, maar het is wel vermakelijk: er komt een eekhoorntje bij de servet dispensers tot 3 keer toe servetten pikken... Hij propt z'n bekkie helemaal vol en verdwijnt ermee in zijn holletje... Die heeft in ieder geval een warm bedje!

Tegen 16.30 bedenken we dat we nog wel even kunnen zwemmen. Nou, dan moeten we toch opschieten want het blijkt dat het zwembad om 17.00 uur dicht gaat! Dat komt omdat het normaal gesproken na Labor Day sluit voor het seizoen, maar wegens de evacuatie met de brand hebben ze besloten om langer open te blijven. Of zoiets. Nou ja, dan snel een duik en weer terug naar de tent. 

Terwijl Jurgen iets uit de auto gaat halen, zie ik uit mijn ooghoek iets voorbij lopen. Wij hebben katten thuis, dus mijn hersens registreren dit als een kat. Maar het duurt een aantal seconden voordat ik me realiseer dat dit helemaal niet kan. Ik kijk nog eens goed en er loopt een lynx voorbij! We kijken elkaar even aan en hij (of zij?) loopt relaxed verder. Ik pak snel het fototoestel en ben hem even kwijt, maar dan zie ik hem een tent verder. Duidelijk op jacht, want na wat gewiebel met z'n kont springt hij een bosje in en komt er met een eekhoorn (of muis?) in z'n bek weer uit. Die wordt even op het gemak opgegeten.
Gaaf hoor! De foto's zijn niet heel goed, maar hij staat erop!



Dan is het tijd om te douchen en te bedenken waar we nu eens zullen eten. Heel veel keuze hebben we niet, dat van gisteren vonden we geen succes, dus we gaan maar weer voor een pizza!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten