zaterdag 5 januari 2019

13 September: Tucson



Hieperdepiep...! Het is vandaag de verjaardag van Jurgen en die wil wel buiten de deur ontbijten. Zijn favoriet is de Ihop dus daar gaan we ontbijten. Jurgen neemt uiteraard een ontbijt met pancakes maar gelukkig hebben ze ook toast en kan ik ook iets lekkers uitzoeken. Tot groot verdriet van Jurgen zeg ik dat hij jarig is, dus als we het ontbijt op hebben komt zo ongeveer het voltallig personeel aan onze tafel zingen en krijgt hij een ijsje! Ik vind het heel grappig maar ik moet beloven dat ik vanavond bij het eten niet zeg dat hij jarig is 😂

Na het ontbijt gaan we naar het Sonoran Desert Museum. In de blogs van onder ander Bart en Evy (Dude op het AA forum) hadden we hier eens over gelezen en het leek ons een leuke attractie. En het is zeker de moeite waard. Beetje jammer dat we eigenlijk bijna weer bij Saguaro West zijn, maar goed. Gebrek aan voorbereiding zullen we maar zeggen.
Heel erg leuk wordt hier alles wat te maken heeft met het leven in de woestijn uitgelegd. Hoe die is ontstaan, de dieren die er leven, de planten die er groeien, erg leuk en informatief. 





Gek genoeg kunnen we hier ook stingrays aaien. Het gebied van de Sonoran desert strekt zich uit tot de zee bij Bahia Mexico. En daar komen stingrays voor. Ze zijn gefokt in de dierentuin van Phoenix en daarom gewend aan mensen. Daarom houden wij ons onszelf voor dat het niet zo erg is om ze te aaien. We zijn eigenlijk nooit zo van dit soort dierenactiviteiten, maar bij hoge uitzondering besluiten we het maar een keer te doen. Als compensatie voor de nachtelijke snorkeltrip met reuzenmanta's die op Hawaii gepland was.


We moeten onze handen en onderarmen wassen en daarna goed afspoelen. Dan is het de bedoeling dat je over de rand gaat hangen en je arm losjes in het water hangt. De roggen komen dan vanzelf langs en zwemmen langs je hand. Het is erg ontspannen en (zo lijkt het in ieder geval) de roggen komen langs zwemmen omdat ze dat willen, niet omdat ze dat moeten. Dat hoop ik dan. Ze zijn heel zacht maar tegelijkertijd ook stevig een een beetje als een dik schoonmaakdoekje van Sorbo (de mensen die mij kennen moeten nu heel hard lachen dat juist ik een vergelijking maak met een schoonmaakdoekje).
Het koelt in ieder geval even leuk af, want het is ook vandaag lekker warm. Hier hangen overigens op de toiletten overal zonnebranddispensers. Dat is dus netjes geregeld.   

Tegen 15.00 uur gaan we terug naar het hotel, lekker zwemmen.
's Avonds gaan we op zoek naar een lekkere steak en die vinden we bij Longhorn Steakhouse. We nemen vooraf een firecracker chicken om te delen. Heel lekker, maar ik snap waarom het firecracker heet! Bij de steak komt friet en salade. De salade wordt, zoals gebruikelijk, wat eerder gebracht. Jurgen koos een Cesar salad en heeft een bescheiden schaaltje. Ik koos een salade met blue cheese en krijg een gigantisch bord vol 😳



Daar baal ik wel een beetje van want ik had expres aan de ober gevraagd welke maat steak ik zou moeten nemen als ik nog een toetje wilde en daar hebben we het vrij uitgebreid over gehad. En dan krijg ik een half bos als salade... daar gaat m'n toetje.
De steaks zijn superlekker en die gaan met heel veel moeite precies op. Ik laat liever salade staan dan steak. We rollen het restaurant uit en zitten echt vol. Maar onderweg terug naar het hotel komen we een Sonic tegen en daar willen we toch nog wel een milkshake halen... doen we gewoon een kleintje! Hij doet denken aan de shakes bij Blondies in Hanksville 3 jaar geleden... erg lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten