dinsdag 1 januari 2019

9 September: San Diego

Vandaag gaan we San Diego verkennen. We hebben een aantal dingen op de planning, maar bij ons ben je nooit zeker of dat ook gaat gebeuren 😊

Tegen 09.30 uur gaan we op pad. Eerst naar Point Loma/Cabrillo NM.
Hier heb je, als er tenminste niet teveel zeemist is, een prachtig uitzicht over de baai, de marinebasis en de stad. Helaas is er wel wat zeemist waardoor het uitzicht aan 2 kanten nogal beperkt is, maar het blijft toch mooi om de stad zo te zien liggen.

Cabrillo NM is zo genoemd omdat een zekere meneer Cabrillo hier aan land kwam en zodoende is het een NM geworden en kunnen we hier onze tweede stempel scoren.
We nemen ook nog een kijkje bij de gigantische militaire begraafplaats. Ik vind dit altijd een heel indrukwekkend gezicht, al die rijen met stenen.

Je kunt hier blijkbaar ook nog tidepools bekijken maar die hebben we vorig jaar in Olympic al uitgebreid bekeken en we kunnen ons niet voorstellen dat het hier mooier is, dus die slaan we over. We gaan naar Seaport Village, een gezellig stukje San Diego aan het water. We verwachtten daar wel te kunnen eten maar dat valt best tegen. Of in ieder geval naar onze smaak.
Wat wel lukt: duur parkeren. Daar hebben we een talent voor 😊
We lezen weer niet goed want we denken dat we hier 3 dollar per uur moeten betalen, maar het blijkt dat je je dan ergens had moeten aanmelden of zoiets, en dat hebben we uiteraard niet gedaan. Dan kost het 8 dollar per uur. Gelukkig besluiten we na ons ontbijt bij de Cheesecake Factory dat we weer doorrijden. Ben blij dat we niet pas aan het einde van de middag terug kwamen bij de auto 😨
Het ontbijt bij de CF is overigens erg lekker en ook nu weer behoorlijk veel, kunnen we er voor vandaag goed tegen. De temperatuur is hier echt heerlijk dus we zitten lekker buiten op het terras.

Als alles (voor het grootste deel) op is, gaan we naar de USS Midway, een groot vliegdekschip wat je kunt bezoeken. Hier parkeren we overigens voor 10 dollar... een vast tarief voor 12 uur parkeren...
We brengen alles bij elkaar zo'n 2,5 uur op het schip door en het is echt een leuk museum. Vooraf was ik minder enthousiast maar zeker met de audio uitleg erbij is het een bezoek meer dan waard.

We kijken nog even in de souvenirshop rond, en als fan van Top Gun moet dit t-shirt natuurlijk even op de foto!

We laten de auto nog even staan en lopen naar het grote standbeeld van de matroos die een vrouw zoent. Het is hier even aansluiten voor een foto, maar zeker met de bedrijvigheid op het water op de achtergrond levert het een leuk beeld op.

Dan is het al weer het einde van de middag en gaan we richting het Gaslamp Quarter. We parkeren de auto hier dan weer heel goedkoop voor 1 dollar per uur in de parkeergarage en lopen wat rond. Eerst maar eens wat drinken, daar zijn we wel aan toe. Er is blijkbaar een belangrijke football game aan de gang want alle TV's staan hierop afgesteld en er zitten en lopen veel supporters van het lokale football team. Erg gezellig. Heel dit deel van SD is overigens erg leuk: mooie gebouwen, veel winkeltjes en restaurantjes en overal terrasjes. We zitten even lekker uit te rusten en dat mag ook wel want volgens de stappenteller zitten er al weer ruim 8 kilometers in de benen. Je loopt toch ongemerkt een hoop in een stad. Dan gaan we het Gaslamp district wat verder verkennen. We kopen een t-shirt en een vingerhoedje voor de verzameling van mijn moeder en zoeken dan een plekje op om te eten.
We komen wederom in een soort sportsbar terecht waar op elk TV scherm een andere football wedstrijd te zien is. Het seizoen is blijkbaar geopend!

We kiezen beide een andere hamburger en die smaken meer dan prima.
Op de terugweg rijden we via een Mac voor koffie en thee (in San Diego hebben ze trouwens hele gekke korte opritten naar de snelweg met hele scherpe bochten) en terug in het hotel is het de hoogste tijd voor een was. Na een uur zit alles weer schoon in de koffers.