zondag 6 januari 2019

26 September: Las Vegas

We hebben lekker nog een hele dag in Vegas, maar het is toch jammer dat dit echt de laatste vakantiedag is. Enerzijds leek deze vakantie veel langer te duren als andere jaren, maar toen we eenmaal de laatste week in gingen, gaat het toch hard hoor!

Er staat vandaag weinig op de planning. De meeste hotels hebben we al eens bekeken en dat is ook allemaal veel lopen. Na gisteren hebben we daar eigenlijk niet zo veel zin in.
Het Neon Boneyard Museum hadden we als optie opgeschreven maar die gaat het ook niet worden. We gaan naar de 7 Magic Mountains een eindje buiten Las Vegas.

Onderweg komen we een Cracker Barrel tegen dus daar gaan we lekker ontbijten. Ik neem lekker nog een keer de eggs-in-a-basket en Jurgen een of ander menu waar hij veel te veel bij krijgt. Bij een Cracker Barrel zit ook altijd zo'n winkeltje met allerlei zooi. Leuk om doorheen te struinen. Dat is nu voor een groot deel in Haloween stijl. Jurgen denkt leuk te zijn en laat me een kandelaar zien die (net als zo'n vis op zo'n bord aan de muur) gaat 'dansen' als je op een knopje drukt. Ik schrik nogal snel en als die kaars na z'n dansje ineens een hele rare beweging naar voren maakt, schrik ik me rot. Bedankt!
Daarna kijken we ook eens binnen bij de BassPro, die zit hier naast. Dat is zeg maar een Bever maar dan op steroiden. Gigantisch werkelijk. Maar ook heel veel van alles wat met de jacht te maken heeft (inclusief een enorm assortiment jachtgeweren) dus we hebben het toch allemaal vrij snel gezien.

De Magic Mountains zijn nu nog zo'n 10 minuten rijden en zijn.... tsja.... bijzonder.
Iemand heeft bedacht dat het leuk is als hij grote stenen (formaat klein rotsblok) op elkaar stapelt en allemaal felle kleurtjes geeft. En dat dus midden in de woestijn.

Het is wel fotogeniek, dat dan weer wel. Zeker met die strakblauwe lucht erachter komen de kleuren mooi uit. Het is ook warm, dus na een paar foto's hebben we het wel gezien en gaan we terug naar het hotel. We nemen de allerlaatste spullen mee uit de auto maar stellen het inpakken nog even uit, we gaan lekker naar het zwembad.
We vinden een lekker plekje in de schaduw en relaxen een paar uur in/aan het zwembad.

Voor we het weten is het 18.00 uur en dan wordt (werkelijk onbegrijpelijk) het hele zwembad leeg geveegd. Terug naar de kamer en lekker douchen. We pakken vast wat in en gaan dan op weg naar eten. We hadden vanmiddag al bedacht dat het wel leuk zou zijn om bij het Rainforest Cafe te eten; dat zit boven wat winkels, je kunt er buiten zitten en hebt zo een leuk uitzicht over de Strip. Het RFC heeft een jungle thema (joh...) en dat is leuk doorgevoerd met planten/lianen een het plafond, allerlei beesten en elke 20 minuten een onweersbui, gelukkig wel zonder de regen 😁

We beginnen ons laatste avondmaal met een cocktail uit een souvenir glass. Lekker tacky. We nemen een assorti voorgerechten die we delen. Beetje jammer dat de hoofdgerechten al komen als dit pas half op is. Er komen wat halfzachte excuses uit en wij hebben niet zoveel zin om daar een ding van te maken dus we laten het maar zo. Het eten is overigens echt lekker, daar hebben we geen spijt van.

Tegen 21.30 lopen we weer terug richting het hotel en we kunnen het dan echt niet meer uitstellen: de koffers moeten gepakt worden. En dat valt nog niet mee. Ondanks dat er 23 kg per persoon mee mag en we zo ongeveer alle toiletspullen achter gaan laten, zijn de koffer behoorlijk te zwaar! S**t! Dan dus nog maar meer eruit. Sommige dingen gaan weg, andere dingen verhuizen naar de handbagage. Na heel veel geprop lukt het dan toch al zitten we aan de hoge kant. Volgend jaar een extra koffer 😂
Inmiddels is het laat geworden dus snel naar bed en slapen; de wekker gaat om 06.30 uur!